Re: Asus A7V600 - klopot z prockiem --- PILNE !!!

Autor: Marek (marasek-USUNTO_at_qwe.pl)
Data: Wed 17 Dec 2003 - 00:53:30 MET

Użytkownik "Yogiii" <Yogiii_at_hot.pl> napisał w wiadomości
> procek chba raczej sprawny bo na innej plycie bylo oki wentylatorek tez
> dziala temperatura waha sie w okolicach 48.5 a 55 stopni
> wlasnie tak zrobilem ze zainstalowalem win i chcialem oszukac komp zeby
> pozniej ustawic 1533 ale nic z tego wind sie nie chce odpalic
> plytke kupilem w sobote i juz ja raz wymienilem bo myslalem ze to wina
> plytki ale przy drugiej taka samo jest i nie wiem co sie cieje a nie sadze
> zeby wentylator nie zle dociskale procka ( jest jeszcze pasta
posmarowany )

A ja wobec tego nie sadze, zeby nawet brak wentylatorka mogl miec taki
efekt - ja pracuje na Ath2500+ (Barton), nawet gdy wylacze wentylator na
procesorze nie zdaza sie tak nagrzac, zeby pasc (chwile pozniej juz sie robi
cieplutki, przekracza 70st, wiec wlaczam to chlodzenie :P). W kazdym razie
A7V600 z Barton2500+ dziala u mnie bez zarzutu.

No, ale z tego co mowisz, to wyglada, ze z plyta i procesorem jest raczej
ok... Moze zawodzi inny komponent? Biorac pod uwage, ze underclockujac
procesor zapewne robisz to przez FSB, to spada tez (pewnie) czestotliwosc
taktowania pamieci - i to ja bym podejrzewal o wadliwosc. Sprobuj jej
podniesc CL do 3, zmienic explicite taktowanie (tylko pamieci, a nie calego
FSB), a moze przede wszystkim - przetestowac programem pobranym z Sieci
(sorry, nie pamietam nazwy i nie chce mi sie szukac - google is your
friend).

Pozdrawiam,
Marek