Tanie lub darmowe alternatywy Windows- jakie?

Autor: kjhkj (p_ter_at_box43.pl)
Data: Tue 16 Dec 2003 - 18:24:29 MET

Witam,
[wstep dla tych co maja duzo czasu :)]
Zapewne wiekszosc z grupowiczow slyszala juz o nalotach na prywatne
mieszkania w celu zkasowania piratow komp. i innych tego typu akcjach, ktore
dzieja sie "ponoc" ostatnimi czasy. Mysle, ze podchodzil bym do trgo tematu
podobnie jak wiekszosc czyli z duza dawka ironi gdyby nie to ze pare dni
temu policja wjechala na chate jednemu z moich dobrych kumpli. Zwineli mu
sprzet i plyty. Nakaz sam widzialem. Pare dni pozniej inny kumpel wpadl do
mnie do chaty i opowiedzial jeszcze pare hitorii o kumplach z klasy etc.
Wiec wierzcie lub nie wierzcie ja robie przesiadke :). Starymi plytkami
napalilem juz w piecu.
W zwiazku z tym, ze zglosilo sie do mnie jeszcze paru znajomych o rade na co
mozna sie przesiasc postanowilem powiekszyc swoja wiedze w tej kwestii i
zasiegnac waszej porady.
[/wstep]
A wiec jakie alternatywy dla systemow win98/xp mozecie jeszcze polecic
(oprucz tego co juz sobie wymyslilem)?
Oczywiscie na pierwszy rzut idzie "XP'kowy linux" czyli Mandrake 9.2 czy to
napewno dobry pomysl aby taki system instalowac laikom gorszym odemnie?
Dla troche bardziej kumatych Aurox 9.1 fire.. czy moze jednak nadal
Mandaryn?
Slyszalem takze o MS Windows 2003 server sprzedawany wraz z jakims
czasopismem komputerowym z licencja na pol roku- zawsze to jakies
rozwiazanie...
Myslalem tez o odkupieniu (do starszego kompa) jakis orginalnych W98SE czy
wersje BOXowe w takim przypadku beda legalne?
Ok, to by bylo chyba na tyle jezeli chodzi o moje pomysly.. prosze o porady
i kometaze
z gory dziekuje
/Peter