Re: zamiana ntfs na 32

Autor: exbros (exbros_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 16 Dec 2003 - 00:54:58 MET

Użytkownik "Sebek" <ketnip_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> nie wiem czy to nie będzie NTG ale dobra:
> Mam problem, ponieważ nie mogę przeformatować dysku na system fat32
> z systemu ntfs - próbowałem win xp home i professional ale się nie da,
> dodam że mam dysk segate sata 80 GB i może ten dysk nie obsługuje fat32?
> a może linuxem jakimkolwiek się da?

A więc,
po pierwsze - formatuje się nie dysk tylko partycję...
po drugie - dysk nie ma nic wspólnego z "obsługą" - albo jej brakiem -
systemu plików...
po trzecie - fat32 ma ograniczenie na rozmiar partycji do 32GB, a Windows
2000/XP "cannot format a FAT32 partition greater than 32 GBytes."...
po czwarte - fat32 występuje w kilku "odmianach", z różną wielkością
klastra - którą można "wymusić"...
po piąte - da się na pewno każdym linux'em, jak i każdą dyskietką startową /
bootowalnym CD od W95OSR2 "w górę"...

> P.S.jeśli moje pytanie jest głupie to sorry:)

Nie, nie jest głupie, ale jeśli prosisz o "wyczerpującą odpowiedź" to musisz
podać wyczerpujące informacje..
1. Co na tym dysku jest teraz? (jakie partycje i ile, czy są tam dane które
chcesz zachować)
2. Co na tej nowej partycji będzie? (jeśli W98/Me ma ją czytać bez problemów
to powinieneś użyć standardowego fat32, czy będzie na niej system, jeśli tak
to jaki)

Pozdrawiam
   exbros