Re: Czy warto dopłacać...? (ram)

Autor: KriSSo (krisso75_at_o2.pl)
Data: Mon 15 Dec 2003 - 12:56:21 MET

Mon, 15 Dec 2003 12:16:49 +0100, na pl.comp.pecet, stefe napisał(a):

> dobra EOT... bo widze, ze tylko ty mnasz racje.
> dziwne te twoje argumenty.

Nie są dziwne. Te argumenty są całkowicie zrozumiałe i oczywiste, ale Ty ich
w ogóle nie możesz jakoś sobie przyswoić.
Nie każdy ma czas na latanie po sklepach z reklamacjami.
Nie każdy ma tak dobre układy w sklepie, by można było co chwilę sobie
podmieniać podzespoły na inne - bardziej kompatybilne (w razie problemów). W
większości sklepów w moim mieście kupowanie to katorga. Łachę robię o byle
co. Przykład kupowania pamięci właśnie - idziesz do sklepu, kupujesz noname
i masz w domu problemy. Wracasz do sklepu, Panowie wkładają do siebie i
działa. Grzecznie Ci dziękują, odsyłają do domu i każą resztę kompa
wymienić.

Kolejny przykład to po złożeniu mojego kompa obecnego.
Podchodziłem do sprawy zupełnie jak Ty. Po cholerę mi markowe pamięci, jeśli
podkręcać nie będę ? Wziąłem taniego elixira Pc3200 w 2 kościach 256MB.

4 miesiące walczyłem z kompem - ze zwiechami, freezami i itp. Płyta latała
do reklamacji i z powrotem, proc był zmieniany, grafiki, stery, zasilacze
itd. Nawet ram był podmieniany na innego noname. Wniosek ? Diabli wiedzą o
co chodzi, bo na jednym ramie źle, na drugim źle i na trzecim źle. Więc to
nie pamięć tak ?
A jednak pamięć !!. Włożenie markowych pamięci dopiero zażegnało problem.
Wtedy powiedziałem sobie, ostatni raz w życiu pożałowałem te 40 pln na
niemarkowy ram. Tyle nerwów, czasu i pieniędzy poszło dodatkowo, że w brodę
do dziś sobie pluję.

Wniosek jest taki, że w przypadku pamięci niemarkowanych prócz pojęć
"działa", "nie działa", trzeba dołożyć jeszcze pojęcie "działa, ale
niestabilnie, źle" itd... I właśnie w przypadku tego ostatniego jest
największy problem, bo z reklamacją tak pracującej kości jest wielki
problem, a to znowu ciągnie za sobą nerwy, czas, koszty. Do diabła z
pamięciami noname. Gdyby to jeszcze była jakaś kolosalna różnica w cenie
kurczę. A tu człowiek pożałuje głupich 30 pln dopłaty.... ehhhh.

--
Pozdrawiam,
KriSSo,  GG : 288579