Re: Znikly partycje!

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Sun 14 Dec 2003 - 21:42:59 MET

Użytkownik "Tomek Glowka" <st1545_at_tlen.pl> napisał w wiadomości
> Moj problem wyglada tak:

[...]
> Jeszcze wczoraj na dysku 20GB mialem dysk C: 2GB (jest, pelny), dysk
> D: 15GB (wszystkie dane, 75% dysku pelne) i E: 2GB (byl pusty).
> Wszystkie NTFS. Uruchomilem Partition Magic, wykasowalem E i dalem
> redistribute free space, APPLY i reboot. Po godzinie system nie
> wystartowal (czarny ekran) wiec wylaczylem i dzisiaj jest jak wyzej -
> ja tego nie rozumiem, ale moze ktos mi pomoze - b.prosze.
> pozdrawiam, tomek

To proste. Użyłeś Partition Magic do modyfikacji dysków logicznych, no i
PM padł. Normalka. Gorzej będzie z odzyskaniem twoich partycji - raz, że
to nie były partycje podstawowe tylko dyski logiczne, dwa że nie
wiadomo, na jakim etapie właściwie PM się powiesił. Choć właściwie to
wiadomo: E usunąłeś pewnie po to, żeby powiększyć D, czy tak? W takim
razie są pewne szanse.

Uruchom teraz BootIt http://www.terabyteunlimited.com (nie instaluj)
albo Testdisk http://www.cgsecurity.org/ i sprawdź najpierw, czy PM nie
pozostawił partycji D w stanie "zawieszonym" z deskryptorem hexa 3C;
jeśli tak, to zmień go na właściwy, czyli 07, a następnie wykonaj chkdsk
spod Konsoli odzyskiwania XP. Jeśli to nie pomoże, to trzeba będzie
podmienić bootsektor tej partycji na jego kopię przy pomocy programu
Testdisk.
Jeśli zaś tej partycji w ogóle nie widać, to możesz spróbować odszukać
jej sektor startowy i na jego podstawie odtworzyć jej parametry. BootIt
i TestDisk zrobią to automatycznie (w BootIt - poleceniem Undelete).
Reszta czynności jw. Nie ukrywam jednak, że ta procedura z partycjami
podstawowymi działa skuteczniej.

P.S. A niedawno ktoś się upierał na grupie, że dyski logiczne są
bezpieczne ;->.

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/