Re: Szybszy skaner

Autor: macminer (macminer.out_at_polbox.com)
Data: Sat 13 Dec 2003 - 22:08:51 MET

T. Skolem wrote:

> Chciałbym kupić skaner, który głównie służyłby skanowania tekstów.
> Czy są jakieś modele za jakieś 500 zł, których jeden pełny cykl pracy z
> formatem A4 wyniósłby mniej niż 30s, żeby w minutę zrobić ze dwie
> strony ?

Praktycznie wszystkie Epsony. Nawet mój starszy Perfection 610 wyrabia
ok. 3 stron 300dpi b/w na minutę (a pracuje na USB 1.1). Nowsze są
jeszcze szybsze; w Perfection 1660 możesz zeskanować ok. 4 stron 300 dpi
b/w lub grayscale (jeśli nadążysz tak szybko zmieniać kartki...). Warto
jednak mieć w kompie USB 2, bo przy 1.1 zatrzymuje się 2-3 razy przy
jednym przebiegu, żeby nadążyć z przesyłem danych.

Poza tym interface Twain Epsona jest bardzo dopracowany i daje duże
możliwości konfiguracji, w przeciwieństwie do większości plus-/mus- i
innych umphteków. Bardzo ładnie współpracuje z FineReaderem (oczywiście
należy wtedy wybrać opcję "cichej współpracy" ze sterownikiem, żeby nie
pojawiało się każdorazowo okno konfiguracji).

I jedna uwaga: jeśli masz naprawdę dużo pojedynczych kartek do
przeskanowania (np. formularze), to szybki skaner z podajnikiem (np.
Microtec ScanMaker 5950, ~1600 PLN; ArtixScan DI 2010, ~3500 PLN) opłaca
się bardziej niż zatrudnianie sekretarki, która będzie siedzieć i
ręcznie wkładać kartki do tańszego skanera.

> Czy w jakichś modelach szyba jest dokładnie na poziomie obudowy a nie
> ciut niżej?

W Epsonach jest ciut niżej, ale to bardzo pomaga przy szybkim zmienianiu
kartek, a raczej nie przeszkadza przy skanowaniu książek.

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com
|___==|    / / {### aka Maciej Gornicki