Re: czytelnosc TFT 15" z 1400x1050

Autor: Saiko Kila (saikokila_at_idea.sucks.pl)
Data: Sat 13 Dec 2003 - 19:56:46 MET

Construct p.g.x (pgx_at_alpha.BEZ.net.SPAMU.pl) wrote in its awkward message:

> Niebawem zamierzam kupić notebook z ekranem 15,1" - rozdzielczosc 1400x1050.
> (...)
> chodzi mi głównie o czytelność tekstu, wplyw na "wzrok" i wydajnosc pracy
> przy dluzszym siedzeniu przed komputerem (w porownaniu z 15" - 1024x768)
> i ogolna wrazenie podczas kozystania z tak "pomniejszonego" pulpitu.

Mam taki w domu, wlasciwie 15", choc preferuje (i uzywam) mniejszy ekran
(14.1" 1024x768), bo caly sprzet jest mniejszy :-).
 Niedawno mialem na krotko inna pietnastke, tez 1400x1050. To byl jeden
z najlepszych ekranow LCD notebooka jaki widzialem w ogole, jesli chodzi
o ostrosc i kolorki, gorzej z katami. Wrazenie jest swietne - bardziej
mi sie podoba, niz troche wiekszy np. NEC 1760 z pracy - choc katy pod
ktorymi mozna go uzywac sa podobne, ale roznica w rozdzieczosci naprawde
duzo daje, no i mniejsze rozmiary niweluja te problemy z katami. Prosze,
nie porownuj tego z 1024x768 na 15"... Wytrzymac mozna caly dzien. W
nocy zmniejszyc jasnosc i do rana.

> Jeśli kogoś ciekawi po co mi taka rozdzielczość: - do programow graficznych
> (ps,flash)

Do Flasha jest swietny ! Na 1024x768 toolbary ledwo sie mieszcza. Na tym
nie ma problemu. PS nie uzywam (mam PSP), ale mysle, ze sytuacja jest
podobna. Filmy tez ladnie wygladaja i mozesz ogladac w kilka osob.

> i srodowisk programistycznych (netbeans, eclipse) - przy wiekszej
> rozdzielczosci jest wiecej miejsca na toolbary i okna pomocnicze.

Dokladnie, i to jest najwazniejszy powod dla ktorego warto w taki ekran
inwestowac.

> Jednakze jesli taka rozdzielka ma utrudniac (plamka jest mniejsza,
> wiec detale sa mniejsze), to prosze o sugestie.

Dla mnie OK, bo lubie mniejsze ikonki itp. (w systemie mozesz zwiekszyc
maksymalnie, podobnie literki, bo sa troche male), ale jesli ktos ma
troszke slabszy wzrok to to moze byc problem, podobnie jesli jest
przyzwyczajony do malych rozdzielczosci. JA jednak nie cierpie tych
pikseli wielkosci ceglowek - dla mnie taka rozdzielczosc jest w sam raz.
Poza tym w grach bedzie troszke rozmyte (albo nie caly ekran
zapelniony), ale nie tak bardzo jak przy wiekszych pikselach.
Pozdrawiam,

--
Saiko Kila-----Name of my email server is invalid-----GG: 4088862
Linux is like wigwam - no windows, no gates and an apache inside.