wpływ podniesionego napięcia na AGP-jaki ?

Autor: uoper (uoper_at_o2.pl)
Data: Thu 11 Dec 2003 - 20:46:30 MET

Witam
miałem taki problemik - karta gf2mx20032Mb która chodziła ok w starym kompie
po przełożeniu do nowego zaczeła się kaszanić tzn - czasem startuje ok i
potem jest już w windzie ok i w grach itp a czasem wyświetla różne artefakty
(trzeba było restartować do 6x) już przy starcie (dość dużo obraz raczej
nieczytelny) - myślałem że pamięci się sypneły ale chyba nie skoro czasem
chodzi ok - więc obniżyłem AGP z 4x do 2x - wydajnośc w zasadzie nie
zmieniła się (3d Mark) i karta zaczeła wstawać częściej - tzn jak nie za
pierwszym razem to jeden restart i chulała problem w tym że czasem z kompa
korzysta moja mama i to ją przerasta ;) więc zakombinowałem z napięciem na
AGP podniosłem z 1,5V do 1,6 V - było jeszcze lepiej bo kaszaniła się już
bardzo żadko ale jednak zdażało się więc 1,7V.. i jak narazie 15
włączeń/wyłączeń kompa i wszystko ok :) Reasumując jaki to ma wpływ na kartę
to podniesione o 0,2V napięcie - no i jakie na płytę główną. Wydaje mi się
że problemy są przez to że płyta ma AGP x8 (MSI KT4Ultra) - karty narazie mi
się nie chce wymieniać - pociągnie na takich ustawieniach jeszcze trochę czy
niebardzo ?
Pozdrawiam i dzię iza odpowiedz.