Re: Padajace dyski

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Tue 09 Dec 2003 - 19:43:10 MET

> nie nie . tu sobie padnie 80 tam 40 tutaj 20 komus 120.... nie ma wlasnie
> reguly na to...
> nie wiem ale wydalo mi sie to dziwne i tak sie pytam czy ktos nie ma
> problemow.

Podam tobie jedyne sensowne wytlumaczenie tego zjawiska i tego o ktorym
pisalem na samym dole:) Osoba, ktorej padnie dysk jest bardzo na to
wyczulona i mimo, ze wczesniej sie slyszalo, ze komus padaly dyski nie
zwracalo sie na to uwagi. Przezylem kilka takich zonk'ow i wiem jak to
dziala:) Nawet jak wszystko chodzilo mi ok to zaczynajac prace w serwisie
mialem wrazenie, ze nie ma bezawaryjnych czesci do kompa:)
Inna sprawa jest to, ze lipny zasilacz z rozjechanymi napieciami wykancza
seagate'y ... jest to zjawisko dosyc znane i wiele osob pisalo, ze padalo im
kilka dyskow pod rzad ... Nie oznacza to wcale, ze seagate produkuje lewe
dyski tylko, ze musza one pracowac przy napieciach mieszczacych sie w normie
(+/- 5%) i miec dobre chlodzenie (czyt. np. dobrze przykrecic je do obudowy,
a nie trzymac w plastikowej kieszeni na dysk).