Re: Komputer - Acad

Autor: Marcin Wojtczuk (we-steal-from-artists_at_riaa.com)
Data: Tue 09 Dec 2003 - 08:20:37 MET

Tomek Glowka claimed:
> Planuje kupic komputer - do domu, do wielogodzinnej (ale nie codziennej) pracy
> w AutoCadzie. Ma tez plynnie odtwarzac filmy, muzyke (bez bajerow typu kino
> domowe). Ma byc tanio.
> Co sadzicie o takim pomysle:
> Plyta ASRock K7S8X SiS - 746FX
> AMD Duron 1400
> 256MB RAM

Nie za mało do acada (nie wiem - Ty pewnie wiesz) ?

> Grafika Matrox G400DH32G AGPx4 nForce2
> DVD LG

Nie kupuj niczego od LG! Toshiba i Pioneer robią najlepsze dvd.

> Watpliwosci mam nastepujace:
> Czy plyta na SiS jest OK, czy moze lepiej Shuttle AK32A (podobno ma slaby
> dzwiek) albo nawet Asus A7V8-X (cena x2);

Wszystkie zintegrowane rozwiązania dźwiękowe nadają się do podpięcia głośników
do 200zł. Jeśli masz lepsze głośniki lub słuchawki to zainwestuj w
kartę na PCI.

> Gdzie kupic taka grafike i za ile? A jak sie nie da, to co: GeForce czy Radeon
> i jakie (nie lubie gier 3D!) i nie mam na cos takiego wiecej jak 250zl;

Do autocada potrzebujesz chyba wyraźnego obrazu w wysokiej rozdzielczości,
prawda ? 250zł to straszna nędza, matroxa za to nie kupisz. Przemyśl tą sumę
jeszcze raz. Jeśli koniecznie musi być tak mało to radeon 9200 - dużo potrafi
(ale do matroxa nie podskoczy).

> Jaki kupic monitor 17", jesli za jakis rok - poltora zmienie go na LCD 19" (jak
> stanieja)? Podobno Samsung MB to porazka - ale w sklepach polecaja...

Podobno samsungi mają niewystarczającą do acada geometrię (chodź diabelnie
ostry obraz). Zapytaj też na pl.rec.gry.komputerowe.sprzet.

> Bede wdzieczny za wszelkie sugestie,

Nie spiesz się z wyborem. Zasięgnij wiedzy ekspertów na kilku grupach o
sprzęcie.

> najchetniej zamowilbym go juz dzisiaj (Warszawa, gielda elektroniczna)

;-)

--
              Marcin Wojtczuk
     [ http://www.stringi.com/viper/ ]