Dlaczego dysk detektuje się jako inny?

Autor: .: Grzegorz (ramones_at_op.pl)
Data: Mon 08 Dec 2003 - 16:01:20 MET

witam,
w schedzie po porzedniku mam w pracy w komputerze dysk Fujisu MPD3091AH -
9,1GB 7200obr.
Dysk powinien mieć 16383 cylindrów a ma ok 14500 dzięki temu wykrywany jest
przez bios jako 6,8GBNiby wsyztsko działa ok, ale jednak nie ma tej
pojemności co powinien.
Czy jest jakiś soft (dosowy) , którym można ingerować w takie zmiany? Utrata
danych WCHODZI w rachubę, więc śmiało.
Bios pozwala na zmaine tych parametrów (cyl,głowice, sektory) tylko przy
ustawieniu dysku na CHS, więc kaszana.
Myślałem o Dusk manager Disk Go! ale teraz ten progs jest płatny a kiedyś
był powszechnie udostępniany. Może ktoś może mi go podrzucić na skrzynkę?
Poza tym liczę na Waszą pomoc w tej sprawie

Z góry thx
Grzegorz