Re: zasilacz AT a ATX

Autor: Gabriel (USUNTO_geyb_at_polbox.com.REMOVE.IT)
Data: Mon 08 Dec 2003 - 09:07:33 MET

> Mam pytanie - jesli ktos bedzie potrafil pomoc, bede wdzieczny:
> jakie sa roznice miedzy zasilaczami AT a ATX?

M.in. zasilacz ATX:
- wytwarza napięcia, których AT nie wytwarza
- podaje cały czas napięcie +5V VSB, dzięki czemu niektóre elementy są
cały czas zasilane i można np. włączyć komputer za pomocą klawiatury lub
o zaprogramowanej godzinie
- włączanie i wyłączanie odbywa się "zdalnie" tzn. nie przez odcięcie
zasilania do zasilacza, lecz przez podanie sygnału przez płytę główną
- ma inny kształt wtyczki zasilającej płytę główną ATX

Jednym słowem - nie zastąpisz zasilacza ATX starym AT bez większych
przeróbek. Koszt przerobienia zasilacza AT na ATX jest możliwe, ale
niopłacalne finansowo. Możesz natomiast wykorzystać stary zasilacz AT do
zasilania np. napędów HDD, CD i FDD, jeśli ATX ma zbyt małą moc. W tym
przypadku należy dokonać niewielkiej modyfikacji, aby zasilacz ATX
włączał przez przekaźnik zasilacz AT oraz aby zasilacz AT mógł w ogóle
wystartować zewrzeć PowerGood do (no właśnie - chyba do +5V). No i
oczywiście zewrzeć ze sobą masy!

g.