Re: Problem z BIOSem

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Sat 06 Dec 2003 - 22:43:47 MET

Ewelina wrote:

> Dzięki za odpowiedź.

> Zgadza się, że w komputerze jest dodatkowy kontroler
> i do niego jest podpięty jedyny dysk.

> Nie mogę się jednak nie przejmować, bo póżniej
> ukazuje się
> DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND ...
> Po ściągnięciu z dyskietki nie widzi dysku.

> W BIOSie jest (i było) ustawione jako AUTO.

ale dodatkowy kontroler ma wlasny BIOS; i tenze wyraznie wypisuje, ze
jest disabled;

wypisuje to, bo
1) nie widzi podpietych dyskow;
albo
2) jest ustawiony sam z siebie na bycie nie-bootowalnym;
albo
3) BIOS plyty glownej ma ustawione bootowanie na cos innego niz SCSI;

sprawdz najpierw, czy podlaczona jest tasma sygnalowa do tego dyski i do
dodatkowego kontrolera i czy ten kontroler sie nie przesunal w slocie;
no i czy zasilanie dysku jest wpiete;

pozniej zobacz w BIOS plyty glownej, czy ma ustawione boot-device na
SCSI;

no i na koncu sproboj wejsc do BIOS kontrolera dodatkowego; przewaznie
Ctrl-H lub Ctrl-A przy starcie tegoz kontrolera;

adas;