Re: nowy WD 80GB cache 8MB dziwnie wolny

Autor: Teo (tee9o_at_interia.pl)
Data: Sat 06 Dec 2003 - 20:32:16 MET

"Radek z Wrocławia" <radsam_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> Co może być tego przyczyną:
> 1. chipset KT133A (u siostry jest KT333)?
> 2. niewłaściwa pozycja zworek na dysku?
> 3. uszkodzenie lub zgięcie kabla ATA 100?
> 4. niezbyt aktualny BIOS (ma już ponad rok)?
> 5. Podłączenie na tym samym kablu dysku ATA66 15GB IBM?
> 6. inna przyczyna?

Wlasnie sobie odpowiedziales na posta.
Dysk na pewno przyspieszy jesli przepniesz IBM na 2-gi kanal. z chipsetem
bedzie juz gozej tu pomoze tylko nowa plyta. Co do BIOS to nie koniecznie,
ale nie wylkuczalne. 2 i 3 punk mozna w sumie pominac, bo przy uszkodzonej
tasmie dysk nie bedzie dzialal, a pogieta nie powinna wplynac na transfer -
jakos nie mialem okazji tego sprawdzic. Natomiast zworki najlepiej ustawic w
dysku na ktorym jest system jako Master, a w drugim jako Slave (Jesli masz
dwa dyski na jednym kanale).
Co do p-tu 6 to nic mi na razie nie przychodzi do glowy, BTW nie chce mi sie
juz pisac :]