Re: jaki procek ?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Fri 05 Dec 2003 - 12:38:23 MET

Hi,

Glogmak wrote:

> chodzi mi o to że pamięci DDRII będą szybsze i w zwykłych zastosowaniach
> domowych wystarczy jej np 512 gdyż i tak będą szybsze od np 1024 MB zwykłych
> DDR Może się mylę ale takie jest moje zdanie Po za tym ceny tych pamieci

Mylisz się.

Jeśli z powodu za małej pojemności pamięci RAM system będzie
beznadziejnie swapował, to nawet, jeśli użyjesz super-szybkich
pamięci, komputer będzie 10x wolniejszy niż wyposażony w starsze,
wolniejsze pamięci, ale o większej pojemności.

Najważniejsza jest pojemność pamięci, a potem dopiero jej szyb-
kość. Dysk zawsze będzie o całe rzędy wielkości wolniejszy od
pamięci półprzewodnikowej.

> będą kosmiczne co też wpłynie na ilość MB ramu w naszych blaszakach

I dlatego pewnie na początku mało kto będzie je kupował. Tak samo
było z DDR SDRAM -- dopiero, gdy ceny stały się sensowne, ludzie
przestali wybierać płyty obsługujące pamięci SDR SDRAM lub ogra-
niczać wydajność swoich komputerów kupując np. po 128 MiB pamięci.

> Oczywiście masz rację że do takich kompów jak w Gdańsku czy gdzie tam 4 GB
> ramu powoli staje się za mało

Nie tylko. Pomyśl o dowolnej stacji graficznej stojącej w
biurze reklamowym czy redakcji gazety. Pomyśl o serwerze
HTTP hostującym parę serwisów. Zastosowań dla komputerów
wyposażonych w 4 GiB pamięci (lub więcej) jest mnóstwo.
A za rok będzie jeszcze więcej.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |