Re: Rzecznik Praw Obywatelskich chce wyjaśnień w sprawie "zarzucania sieci na sieć"

Autor: Marcin Wojtczuk (we-steal-from-artists_at_riaa.com)
Data: Thu 04 Dec 2003 - 21:47:22 MET

macminer claimed:
> Czas czasem. Najgorszy problem, to że możesz się nauczyć Linuxa wraz ze
> wszystkimi programami od TEXa po GIMPa, a jak będziesz chciał znaleźć
> pracę poza wąską specjalizacją administracji linuxowej, to wszędzie
> wymagają od ciebie praktycznej umiejętności obsługi lub wręcz posiadania
> konkretnych programów windowsowych.

Tak. Dlatego dziwią mnie te naloty - piractwo w domu jest cholernie korzystne
finansowo dla firm produkujących profesjonalne oprogramowanie.

> Dwa przykłady, które znam z 1 ręki -

Ta, też to znam. Dostaję megabajty w power poincie zamiast kilobajt w txt +
kilkaset kb w excelu.

> pensja. A trzeci przykład - znany każdemu pracodawcy - ZUS-owy "Płatnik"
> jakoś nie doczekał się wersji ani na Maca, ani na żadnego Linuxa/Unixa...

Bo linux to 1% rynku OS jeśli odpowiednio nagiąć statystyki :) Przez piractwo
w domu wszystkim się wydaje że każdy ma windows.

Z tą grafiką to jednak trochę dziwne. Wiem że adobe ma stawki preferencyjne
dla studentów i robi szkolenia. A jak firma chce kogoś kto zna program zamiast
tego kto się szybko uczy a o samej grafice wie wiele to szybko padnie albo
zapłaci psie pieniądze - tak zawsze jest z luzerami :)

--
              Marcin Wojtczuk
     [ http://www.stringi.com/viper/ ]