Re: Który monitor wybrać?

Autor: Mithrandir (_NOSfirstmithrandir_NOS_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 31 Dec 2003 - 13:27:17 MET

> Witam .Mam do wyboru 2 używane monitory:
> 1) Compaq P900 (kineskop FD Trinitron)
> 2) NEC FE950 (kineskop Diamondtron)
>
> Monitor 1) obsługuje 1280x1024z100Hz ,1600x1200 z 85Hz natomiast 2)
> 1280x1024z85Hz ,1600x1200 z 75Hz .

Nie miałem styczności z tymi monitorami, ale sam mam w domu 21 calowy
i wiem, że nawet w 1600x1200 dobrze mi się pracuje dopiero przy 100 Hz,
więc te 75 Hz może być trochę przy mało, tym bardziej, że im większa
rozdzielczość i ekran, tym bardziej to widać.

Wszystko jednak zależy od przyzwyczajeń. Widziałem już ludzi którzy
pracowali w 1600x1200 w 60 Hz, u mnie na wydziale informatyki wiele
osób ma ustawione 60 Hz ;) i jak im mówię, że obraz miga, tak że
się patrzeć nie da to nie wiedzą o co chodzi.

Jeżeli są jednak urzywane, to przypatrz się też uważnie jakości
kolorów. Ja kupiłem tego swojego 21 cali HP P1110 jako podobno
nówka, a już po 2 latach kolory wyblakły mocno, co oznacza, że
wcześniej był używany też pewnie z 2 lata.

Pozdrawiam Mithrandir