Re: Problem: P³yta Asus i dysk SATA - instalacja

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl)
Data: Tue 30 Dec 2003 - 21:42:03 MET

On Mon, 29 Dec 2003 22:50:54 +0100, "Mariusz" <NOSPAM_mk_at_popnet.pl>
wrote:

> Mam powazny problem: jak zainstalowaæ dysk Serial Ata na p³ycie Asus P4PE z kontrolerem SATA Promise Fasttrack?
> [...]

Akurat tej p³yty nie znam, ale poniewa¿ ten Promise jest z definicji
kontrolerem RAID'owym mo¿liwe jest, ¿e ten typ tak ma. Chodzi o to, ¿e
kontroler fizycznie widzi dysk(i) ale nie wie, co zrobiæ z ich
miejscem. Tak± macierz dyskow± (nawet je¶li jest na 1 dysku) trzeba
najpierw skonfigurowaæ - akurat przy jednym dysku wydaje siê byæ
zbêdne, ale po uogólnieniu jest ca³kiem logiczne.
W kontrolerach SCSI Adaptec'a czy Intel'a jest tak, ¿e dopóki nie
wejdziesz do BIOSu kontrolera i nie przypiszesz dysków do macierzy
(nawet dla pojedynczego dysku) kontroler przy starcie sygnalizuje ¿e
"0 drives for BIOS" i dysk nie jest widoczny.

--
Pozdrawiam
  Bartek