Re: promieniowanie

Autor: Marco (notrue_at_interia.pl)
Data: Tue 30 Dec 2003 - 17:49:07 MET

Użytkownik "aDm" <a_d_m_at_op.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Kilka pytan dla fachowców:
> 1. Na jaką odleglosc emituje szkodliwe promieniowanie monitor (tradycyjny
> kineskopem)?
> 2. Czy komputer, drukarka teź emituje coś szkodliwego?
> Pytam bo ginekolog poinformowal moja zone ktora jest w ciązy ze moze
> przebywac tylko 4 godziny w pomieszczeniu w ktorym znajduja sie komputery.
> Czy nie wystarczy jak zona wylaczy po 4 godzinach komputer na swoim
> stanowisku (nastepny monitor oddalony o ok. 1.5 m)?

ktoś kiedyś na tej grupie podawał pomiary wykonane jakimś fachowym
urządzeniem i okazało się że już 10 cm od ekranu są śladowe ilości
promieniowania, znacznie mniejsze niż norma nakazuje (mowa o współczesnych
monitorach z TCO99), a jak zmierzył promieniowanie telefonu komórkowego to
norma była przekroczona 400-krotnie