Re: Piszczący zasilacz

Autor: LemonR (lemonr_at_wp.pl)
Data: Sun 28 Dec 2003 - 11:13:51 MET

Użytkownik "Ali Gator" <aligaator_at_interia.pl> napisał w wiadomości

> Hello!
>
> Od pewnego czasu zasilacz w moim komputerze wydaje denerwujący pisk,
> najlepiej słyszalny po zamknięciu systemu. Dopiero odcięcie zasilania daje
> upragnioną ciszę (zasilacz wydaje przy tym dźwięk lądującego pojazdu). Mam
> związku z tym 2 pytania:
>
> 1. Czy da się to w jakiś prosty sposób naprawić? Jeśli nie, to jaki
zasilacz
> polecacie, który po roku czy dwóch nie będzie miał takiej przypadłośći?
>
> 2. Czy ten problem może być efektem zwiększenia się temperatury wewnątrz
> [...]
Taki efekt często wydobywa się z cewek lub transformatorów w których od
starości i temperatury poluzowało się uzwojenie normalnie jest ono klejone
specjalną masą klejącą. Można spróbować pokleić czy też pozalewać te
elementy ale zalecam specjalny do tego celu klej. Można go dostać w sklepach
z elektroniką. Butapren, kropelka czy inne takie się nie nadają.
Ten efekt często występuje również w monitorach.
pozdr
lemonr