Re: Serial port 1i 2

Autor: Krzysztof Rynkowski (SPAMryniobyd_at_o2.pl)
Data: Sat 27 Dec 2003 - 19:45:37 MET

Użytkownik "Paweł Drops" <ldmele_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> Wyłączyłem w bios serial port 1 i 2.
> Co jeszcze zrobić by po tej operacji dobrały się nowe optymalne IRQ ?
> Wersja/data systemu BIOS Award Software International, Inc. 6.00 PG,
> 2001-05-11
Wg mnie nic Ci to nie dało. IRQ 3 i 4 i są tak zarezerwowane
dla urządzeń szeregowych.
http://www.bios.pl/index.php?8dbc7.a59d30-212828.0/2.6.32/0.0.0
Najskuteczniejsza metodą jest "żonglowanie"
kartami PCI. Część kart PCI, szczególnie tunery TV nie potrafią dzielić
przerwania IRQ z innymi kartami rozszerzeń. Z reguły 1 i 2 gniazdo
PCI działa niezależnie, natomiast 3 i 5 (ewentualnie 4. i 6.)
mogą współdzielić przerwania IRQ z innymi kartami rozszerzeń.
Przekładając karty, metodą prób i błędów w końcu udaje się
prawidłowo przydzielić przerwania, eliminując w ten sposób
ewentualne konflikty. Na wyeliminowanie współdzielenia przerwań
nie ma sposobu. W dzisiejszych PC to zjawisko normalne.
Zdecydowania większość urządzeń (PCI, AGP, USB) to akceptuje.