Re: Jaki dysk wybrać 120 GB - 7200?

Autor: GolDek (waldoo_at_o2.pl)
Data: Fri 26 Dec 2003 - 23:41:54 MET

> trudno robić kopię 40 GB danych co tydzień ;-(

Jak chcesz zachować ważne dane, to rób kopie codziennie.
Nie tworzysz zapewne 40 GB danych dziennie?

> To może jednak Maxtor? A może IBM?

Nie istnieją dyski gwarantujące 100 % niezawodność. Jakikolwiek
wybierzesz to będziesz narażony na awarię, i im dłużej będziesz miał do
czynienia z dyskami tym prawdopodobieństwo awarii będzie większe aż w
końcu pad dopadnie i ciebie. Dlatego moja rada w wyborze dysku:

1. Kopie bezpieczeństwa jek najczęściej (od ciebie zależy jak często).
2. Dysk z 3 letnią gwarancją, bo jak padnie przed upływem tego terminu
to dostaniesz nowy, a dane odzyskasz z kopii. Jaki producent to już
kwestia drugorzędna, różnic wydajnościowych w normalnej pracy nie da się
wychwycić, no chyba że lubisz benchmarki:)

Zresztą na tej grupie większość opinii brzmi tak:
"Kup dysk ........ (tu wstaw dowolną nazwę), mam i jestem zadowolony".
Takie opinie są oparte na ogromnym doświadczeniu, z reguły jedno,
dwumiesięcznym użytkowaniu jednego egzęplarza.

--
Pozdr
GolDek