Problem z mysza

Autor: F. Stankowiak (f.stankowiak_at_spam.pl)
Data: Wed 03 Dec 2003 - 00:35:25 MET

witam,
kilka miesiecy temu zepsula mi sie kilkumiesieczna mysz kulkowa
A4-tech www-11, poniewaz pilnie potrzebowalem sprawnej myszy,
pobieglem do sklepu i kupilem jakiegos zwyklego taniego A4.
dzis postanowilem naprawic ta stara mysz, poniewaz b. ja lubie i
swietnie lezy mi w dloni.
problem jest taki, ze mysz przesuwa sie jedynie w pionie. czasem
kursor przesuwa sie tez w poziomie, jednak taki ruch jest b. powolny i
niestabilny. rzadko, jednak tez sie tak zdarza ze kursor przez kilka
sekund bez problemu przesuwa sie w poziomie.
dzis ja rozkrecilem, jednak nie moge dojsc co powoduje ze mysz pracuje
nieprawidlowo. zabrudzen zadnych nie widac, mechanicznie rowniez nic
nie jest uszkodzone.
kulka obracajac sie, prawidlowo przenosi naped na walki, ktore rowniez
sie plynnie kreca.
co jest wiec nie tak? czyzby ktorys z elementow (fotodioda,
fotoelement, tarcza kodowa) byl uszkodzony?

drugie pytanie -rowniez odnosnie myszy :)
moja znajoma kupila ostatnio nowy komputer z nowa mysza optyczna
logitecha (czarna, nie pamietam modelu, jutro moge podac).
z ta myszka jest z koleji taki problem, ze kursor porusza sie po
ekranie bardzo niestabilnie, czasam przez krotka chwile stoi w miejscu
(podczas gdy sie zaczyna poruszac mysza), czasem przeskakuje lub
'ucieka' w innym niz zadanym kierunku.
w czym w tym przypadku moze tkwic problem? czy to jest normalne w
myszkach optycznych bo nigdy takiej nie mialem.

z gory THX za pomoc.