Re: Monitor LCD

Autor: marek jedlinski (cicho_at_polbox.com)
Data: Tue 02 Dec 2003 - 18:11:07 MET

On Tue, 25 Nov 2003 13:07:41 +0100, "Wilq" <matrixxs_at_poczta.fm> wrote:

>Witam. Osobiście sam sie zastanawiam nad zakupem takiego monitora i ja bez
>wachania wybrałbym NEC1760NX. Niestety nie mam narazie kasy i musze sie
>wstrzymać, ale ten monitor jest według mnie najlepszy.

Ten monitor jest bez wątpienia najlepszy kiedy sie porownuje rozne modele.
Ale kupilem go w marcu i niestety musialem sie go pozbyc, poniewaz mial
wrodzona wade wyswietlacza, przez ktora nie dalo sie pracowac z monitorem
(bol glowy po 15 minutach). Cytuje kawalek wlasnego posta z marca, bo
pytalem Was wtedy o radę :)

Monitor LCD, NEC 1760NX, calkiem porzadny i nie tani. Skonfigurowalem,
zainstalowalem sterowniki, ustawilem rozdzielczosc i czestotliwosc
odswiezania zgodnie z fabrycznymi zaleceniami. Problem:

Monitor sniezy albo miga - tak jak CRT przy duzej rozdzielczosci na 60
hercach, albo jak stare monitory z przeplotem obrazu. Miganie widac bez
trudu na gladkiej powierzchni, ale na obrazach testowych zawierajacych
gesta kratke albo wiele cienkich linii (poziomych lub pionowych), powstaje
doslowny huragan, nie umiem tego inaczej opisac: na calym ekranie
szaleje wichura. Najpiekniej widac to po ustawieniu na pulpicie deseniu
"50% szarosci", ale migotanie jest na tyle dokuczliwe, ze nawet
kilkuminutowa praca z monitorem powoduje bol oczu. Zmiana czestotliwosci
odswiezania spowalnia albo przyspiesza miganie, ale w zadnym trybie monitor
nie dziala poprawnie.

(Skonczylo sie na tym, ze producent uznal wade towaru i zwrocil kase.
Uzywam NECów od lat - nadal uzywam CRT 17" Neca - i zawsze bylem z nich
zadowolony, ale niepredko kupie LCDka tej firmy. Teraz sam sie zastanawiam,
co wybrac innego.)

.marek

--
No ads, no nags freeware: http://www.tranglos.com
(KeyNote, PhoneDeck, KookieJar, Oubliette)