Re: ktora z dostepnych na polskim rynku drukarek... (dłuższy post)

Autor: Asamalek (asamalek_at_netscape.net)
Data: Tue 02 Dec 2003 - 10:20:29 MET

P.K. wrote:
> ktora z dostepnych na polskim rynku drukarek atramentowych jest
> najbardziej oplacalna w eksploatacji ?

Pewnie ta, do której można kupić najtańsze tusze.
Ja zdecydowałem się na kupno drukarki Canon z oddzielnymi pojemnikami.
Uwagi poniższe odnoszą się do s500, s520, s750, i850 i i865, których
używam w pracy i w domu. i550 i i560 sądzę, że też ale ich nie używałem.
Zalety takiego rozwiązania:
- łatwe napełnianie, pojemniki są przezroczyste poza tym driver na
bieżąco informuje o ilości tuszu (UWAGA: pokazywane są tak naprawdę
tylko trzy stany: jest tusz, mało, brak)
- zwykle jeden kolor kończy się wcześniej, wystarczy wtedy kupić tylko
jeden czyli mniejszy jednorazowy wydatek
Wady:
- głowica choć wymienna (po zakupie drukarki zakłada się ją samemu - w
odróżnieniu od Epsona gdzie jest zintegrowana z drukarką) pracuje przez
cały czas tzn. nie jest zmieniana tak jak w kartridżach HP
Ale okazało się w praktyce, że głowica pracuje niezawodnie. Dlaczego?
Sądzę, że jest po po prostu tak zaprojektowana. W okresie gwarancji
ew. wadliwe głowice podlegają wymianie. Z danych firmy Canon wynika, że
powinny wytrzymać ok. 10000 stron.
- wyższa cena takiej drukarki
Jak to wszystko wygląda finansowo:
oryg. pojemniki: czarny ok 50 zł, kolorowe ok. 44 zł
innych firm: od 13 zł (Modecom) do 25 zł za pojemnik
Ja kupuję od dłuższego czasu zestawy firmy Inktec ze strzykawkami:
  3x20ml trzy kolory za ok. 60 zł (na ok. 2,5 napełnienia)
  2x20ml czarny za ok. 45 zł ( na 2 nap.)
Alternatywa to wielopaki Inktec (10 but. jednego koloru) lub
tusze w butelkach np. na http://www.agawa.pl.

Jakość wydruków (zwłaszcza i850 czy i865) jest na tyle dobra, że można
pokusić się na drukowanie zdjęć (Uwaga: drukują bez marginesów w
formatach A4, 4x6, 5x7 i letter). Problemem jest papier foto. Trzeba
znaleźć nie tylko tani ale i pasujący papier (np. papier HP nie pasuje).
Ja znalazłem go w firmie Rudimex.
Koszt 1 szt. A4 (216g) to ok. 1,20 zł przy zakupie większej ilości.
Średnio zestaw kolorowych tuszów starcza na ok. 50 stron A4.

Ogólnie można powiedzieć o tych drukarkach, że są szybkie, mają dobrą
jakość wydruków, są ekonomiczne i niezawodne w eksploatacji.
Do tego mają b. dobry driver i bogate oprogramowanie. Pewną
niedogodnością jest automatyczne czyszczenie głowic, które trwa przed
każdym drukowanie od kilku do do kilkunastu sekund (przed pierwszym
włączeniem). Działa to na zasadzie odsysania tuszu. Wierzę, że tylko
minimalna ilość tuszu wędruje do specjalnego pojemnika w drukarce.

Uff... mam nadzieję, że komuś pomogłem. Chętnie odpowiem na wszelkie
pytania dot. tych drukarek.
Pzdr.