Re: zywotnosc nagrywarek...

Autor: Krzysztof Wolski (cysio123_at_interia.pl)
Data: Mon 01 Dec 2003 - 22:14:07 MET

adam wrote:

> Ostatnio zaczalem martwic sie o jakosc wypalanych przez moja nagrywarke
> plyt. Nagrywarka to LG, model z max predkoscia 4x, kupilem ja w roku bodaj
> '99, juz nie pamietam. I na razie wszystko jest ok, srednio wypalam nie
> wiecej niz kilka plyt w tygodniu, na razie nie ma powodow do zmartwien,
> ale.. zastanawiam sie czy "laser" nie wypala tych plyt coraz slabiej i czy
> np. nie okarze sie po jakims czasie ze niektore z nich po jakims czasie beda
> do wywalenia. Zaczynam sie martwic, szczegolnie jak slysze o nagrywarkach
> ktore padaja po roku uzywania;) A moze jest jakis test na "jakosc"
> [...]

Laser i owszem się zużywa, ale nie tak szybko jak sie wydaje. Co do
żywotności nagrywarki, to akurat ty nie masz się czym martwić - problem
dotyczy nowszego sprzętu, gdzie szło o szybkość wypalania, a nie o
jakość. Teraz sytuacja się unormowała, bo osiągnięto magiczne 52x. A co
do softu testującego, to jest takie narzedzie w nero jak Nero CDSpeed.
Ale na pewno są podobne programy freeware... Ja zwykle używam CDChecka,
tylko ze on skanuje płytę, pod kątem jej poczytalności, i wyświetla
transfer...

--
Pozdrawiam  || ECS K7VZA, Duron 800, 392MB, GeForce 2MX,
Krzychu W.  || Seagate 20GB, LG 52x & 32/10/40x, HP DJ840