Re: Napięcia na K7S5A

Autor: Michał (fred4u_at_wywalto.wp.pl)
Data: Mon 01 Dec 2003 - 20:07:19 MET

> K7S5A działa mi niestabilnie przy magistrali 133MHz (jakżeby inaczej...),
> podejrzewam słaby zasilacz.
Niekoniecznie. Miałem to samo (po przejściu z morgana 1000 na
t-birda1200 FSB 133).

Jeżeli masz płytę z naklejkami "XP" koło gniazda procka, to niestety nie
współpracowały najlepiej z T-birdami 133. Problemem były niewłaściwe
wartości rezystorów ustalających impedancję linii sygnałowych. Dla
T-birda było to (ztcp) 40ohm, XPki tolerowały coś pod 56ohm. Niestety,
dla 56ohm (takie jak w ecs z stickerami xp) sygnały z Tbirdów nie były
wystarczająco silne aby zapewnić stabilną pracę i stąd crashe.

Rozwiązanie sprowadza się do przelutowania jednego rezystora na płycie
(przy sockecie). Niestety rezystor jest SMD 0603 (czyli jakieś 1.5mm na
1mm) więc potrzeba ciut wprawy i dobrych narzędzi.Ja swoją płytę
zmodyfikowałem i odtąd mój T-bird śmiga bezproblemowo.

Dokładny opis modyfikacji znajdziesz na www.geocities.com/mrathlon2000

W razie pytań wal na priv (bez wywalto oczywiście).

Pozdr.,
Michał

--
Tbird1.2_at_K7S5A :)