Filtr/listwa

Autor: Marcin Daczkowski (merdacz_at_SKASUJMNIEmat.uni.torun.pl)
Data: Wed 26 Nov 2003 - 23:51:14 MET

Witam.

Dotąd używałem zawsze tylko zwykłych przedłużaczy :) Tu gdzie mieszkam
(stancja) nie ma gniazdek z uziemieniem. A ponadto w całym domu jest
tylko jeden obwód (astare budownictwo) i w momencie włączenia się np.
agregatu lodówki następuje jakiś skok napięcia który objawia się m.in
trzaskiem w głośnikach, mrugnięciem monitora. Sam komputer nie reaguje
w widoczny sposób ale sądzę, że nie jest to dla niego dobre. Dziś
kupiłem nowy dysk twardy i niechciałbym go w głupi sposób zepsuć :).
Chciałbym się jakoś zabezpieczyć i stąd pytanie o filtr/listwę. Jaki
rodzaj powinienem wybrać w moim przypadku? Sprawa jest o tyle drastyczna
że komputer chodzi 24/dobę a więc kilka(naście?) razy dziennie taki skok
napięcia następuje.

Druga sprawa (sądzę, że powiązana) to przebicie na obudowie. Niedawno
zauważyłem że dotykając części aluminiowych obudowy i oraz np.
kaloryfera wyczuwam "prąd". Nie sądze żeby to było normalne i pożądane
:) Co może być tego przyczyną? Jak to wyeliminować.

Z góy dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam,
        Marcin `babun` Daczkowski