asus p4p800 -problem

Autor: Radek Owczarek (owczar_at_studenci.info)
Data: Wed 26 Nov 2003 - 06:55:27 MET

Witam
Wielkie sorki, że zawracam głowę ale przeszukałem trochę sieć i nie
znalazłem żadnej informajci na ten temat
Niedawno dokonałem zakupu kompa, niby wszystko OK, ale.........
Jego konfiguracja to:
    Asus P4P800
    Intel P4 2,6 HT
    512 Mb DRR pc 400
    stara nagrywara LG (ma już ze 3,5 lata)
    WD Caviar 160 GB 1600JD (serial ATA)
    LG Flatron F900P
    mysz i klawiatura (stare na ps/2)
    Radeon 9200 VIVO (firmy HIS)

WIN2000 chodzi bez problemu.
Wczoraj usiadłem do instalacji win 98, zdaje sobie sprawę że to trochę
starawy system i mogą być z nim problemy, jednak mimo wszystko bywa mi
czasami potrzebny.
Pierwsze moje pytanie to jak stwierdzić na Win 2000 że twardy robi
rzeczywiście w trybie SATA.
Sytuacja z Win 98:
    Po skopiowaniu i próbie wykrycia wszystkich urządzeń instalator
przechodzi do pierwszego uruchomienia systemu aby dograć sprawę sterowników
i inych urzadzeń, ma się niejako pierwszy raz uruchomić system , a on jednak
wisi i nic. Po restarcie mam ekran z menu (tam gdzie między innymi jest tryb
awaryjny). Pierwszym razem dałem normalny tryb - nie poszło, drugim razem
awaryjny- po dłuższym czasie załadował się, ale miał straszne braki w
literach (pewnie coś ze stroną kodową nie tak), a systemie był tylko twardy,
mysz, klawiatura i praktycznie nic więcej. Nie nie można było z tym zrobić.
Nie wiem czy nie jest jakiś problem z tym, że twardy jest Serial ATA.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek info lub wskazówkę

owczar