Pomocy ! Radeon 9200 Sapphire Atlantis i temperatura ...

Autor: Mirek (momik111_at_polbox.com)
Data: Wed 26 Nov 2003 - 00:33:16 MET

Witam!
Zmieniłem kartę graficzną z VIPER 550 na Radka jak w temacie. Wybrałem
Radka ze względu na zachwalany na tej grupie dobry obraz TV, wyjście DVI
i możliwość pracy z AGPx2 (mam płytę P2B i Celerona 1000). Radka kupiłem
wysyłkowo w Komputroniku i to był chyba błąd :(
Problem:
 temperatura radiatora na karcie Radka przy pracy w edytorze tekstu
wynosi u mnie (obudowa ma wentyl ssący i wentyl w zasilaczu) 49 stopni
Celsiusza. Obraz na monitorze jest dobry, ale w wykorzystywanych przeze
mnie rozdzielczościach porównywalny z Viperem. Próbowałem puścić
benchmark 3D Mark 2001 SE, ale komp wiesza się już przy zawartym w nim
demie w rozdz. 800x600 16bit (w scenie strzelaniny na początku dema).
Sam benchmark zawiesza kompa również. Temperatura radiatora Radka
przekraczała 50 stopni (ile wynosiła dokładnie nie wiem, monitorowałem
softem MBM5).
Zainstalowałem RivaTuner, który podał takie dane: R280, 128bitów,
procesor 250MHz, pamięci 189 (!) MHz.
Spróbowałem zmniejszyć taktowanie, doszedłem do 150MHz/150MHz -
temperatura przy pracy w edytorze zmalała do 45 stopni (to chyba zbyt
mało jak na takie zmniejszenie taktowania ?) Zachowanie przy 3D Marku
jak poprzednio - temperatura przekracza 50 stopni i zawiesza kompa.
Ponieważ nie mógł przejść benchmarku, który na początku ma gry wybrałem
te pozycje testu które przechodził bez zawieszenia : Fill Rate
(Single-568MTexels/s, Multi-599MTexels/s), Bump Mapping (Envir. 112fps,
DOT3 78fps), Vertex Shader 36fps, Pixel Shader 79fps, Adv. Pixel Shader
50fps, Point Sprits 12,4MSprits/s. Po ich pierwszym przejściu
temperatura wynosiła 49 stopni, kolejnego już nie ukończył (przegrzał
się ?)
Przepraszam za tak szeroki opis (może coś pomoże). Mam pytanie do
użytkowników Radka: czy takie grzanie się tej karty jest normalne i czy
tak mało zależy od częstotliwości taktowania ? czy też jest to bubel do
reklamowania w Komputroniku...