Re: Problemy z dyskiem Seagate U6 40 gb

Autor: Feromon (ferromon_at_op.pl)
Data: Wed 26 Nov 2003 - 00:40:50 MET

Użytkownik "TM" <exeman_at_Poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam dysk U6 ST340910A Seagate 40 gb. Pewngo dnia podczas normalnej pracy
> nagle zaczal mi charakterystycznie stukac - wiecwylaczylem kompa. Gdy
> probowalem ponownie wlaczyc komputer, dysk przy samym starcie wydawal 6
> stukniec (rowno co ok. 1 sekunde) po czym przestawal wogole pracowac. Bios
> go nie wykrywa. Czy wiecie moze co z dyskiem moze byc nie tak? Czy jest
> mozliwe odzyskanie danych lub naprawy dysku?

Jeśli jest na gwarancji, to czynności prowadzące do odzyskania
danych - takie jak zamiana elektroniki - prowadzą do utraty gwarancji.
A u dysków około dwuletnich taki "pad" to normalka (w ostatnim miesiącu
3 sztuki wśród znajomych, różnych firm, ale 2 z nich to maxtor).
Odzyskiwanie danych bardzo słono kosztuje - rozważ koszty.

Feromon