Re: PIII laptop 596 zamiast 700 MHz

Autor: Tomek Głowacki (t_gl_at__blabla_o2.pl)
Data: Tue 25 Nov 2003 - 15:11:37 MET

mnemonik wrote:

> Mam dziwny problem w laptopie po zmianie os'a z win98 na xp , we
> własciowosciach systemu wyswitla mi zamiast 750 MHZ tylko 596, ale
> przy starcie systemu w dosie pokazuje 750. Zainstalowałem wszystkie
> możliwe patche, nowy BIOS i dalej to samo, co za czort ?
>
> Jacek

Ja się chciałbym dołączyć do pytania/wątku/problemu . Jak przy notebooku
z Centrino (Pentium-M Banias 1.3 Ghz) ustawić mu na sztywno działanie na
1.3 Ghz? Umiem jedynie zmusić go do pracy przy 600 Mhz - to w biosie.
Narzędzi producenta nie ma (Dell), na stronie Intela tym bardziej.
Odnoszę wrażenie, że notebook strasznie powoli chodzi (widać szczególnie
przy rozpakowywaniu rarów - jest wolniejszy na oko od mojego P3 667 Mhz)
  , a CPU zajęty jest w ledwo 5-15% ... chyba że to szczególny
przypadek, że tak to z rarami jest.

Dlaczego nie ma żadnej informacji na ten temat w systemie (poza tą we
właściwościach Mojego Komputera?), jest może jakieś małe narzędzie które
pokazywałoby na jakim "poziomie" działa procesor i ewentualnie pozwalało
coś zmienić ? Chyba że ten proc taki niezbyt bystry jest i tak musi być...

Pozdro,
Tomek