Re: Naloty na piracki soft ?

Autor: Tomeks (tsztelak[nospam)
Data: Tue 25 Nov 2003 - 12:14:47 MET

> Coś słyszałem o nalotach policji na prywatne mieszkanie i sprawdzanie
wersji
> softu czy aby nie z 2 ręki( przepalającej)
> Mam oryginalną windę ale ofice to na moje skromne progi troszke za dużo
> kaski
> Czy ktoś o tym coś wie i coś słyszał
> pozdrowienia

Na gazeta.pl byly artykuly o "wielkich" sukcesach policji w walce z
piractwem komputerowym.
Tak naprawde zeby policja skontrolowala Twoje mieszkanie musi miec najpierw
jakies mocne podejrzenie ze uzywasz "lewego" softu, a z tym juz nie jest tak
prosto. Z tego co pamietam opisane byly 2 przypdaki takich nalotow,
1. Ktos doniosl ze w sieci lokalnej wymienia sie duzo nielegalnego softu,
wiec prokurator poprosil admina o namiary uzytkownikow ktorzy sciagali
cokolwiek podejrzanego z tej sieci.
2. Ktos doniosl ze w kafejce internetowej mozna sobie zakupic "niedrogo"
oprogramowanie, wiec i tutaj prokurator poprosil o namiary na szczesliwych
posiadaczy owego softu.

Wiec jezeli nie sciagasz/udostepniach gigabytow lewego softu oraz nie
przyjaznisz sie blisko z ludzmi ktorzy to robia ( i chceliby Cie wsypac zeby
samemu sie wybronic ) to raczej nie masz sie czego obawiac. Policja chyba
nie ma zbyt duzej wiedzy o tego typu piractwie ( albo ma i ja ignoruje ) i
sciga tylko tych na ktorych dostanie bezposredni donos. A i tak pewnie nie
chce im sie scigac pojedynczyc ludzi, ktorzy maja 2 lewe programy na kompie,
bo koszty operacyjne i tak wyjda 3x tyle kasa ktora gosc zabuli.

Poza tym zawsze mozesz zainstalowac sobie linkusa z Open Ofice i masz
problem zglowy.

Pozdrawiam

 Abit NF7-S rev. 2 / Athlon XP 2000+ / 2x512 M Infineon
 MSI GeForce 4 Ti 4200 / Maxtor 120 G 8 M
 LG RW 16x/48x / DVD Liteon 16x
 ModeCom Prime II + Chieftek 360 W