Re: Najstarszy element Waszego kompa?

Autor: Sniper (sniper10000_at_nospam.onet.pl)
Data: Mon 24 Nov 2003 - 11:42:45 MET

Użytkownik "Sztoker" napisał:

> Jakie jest najstarsze urządzenie działające w waszych
> komputerach i ile ono już u was pracuje?

U mnie najstarszym urządzeniem jest dysk twardy Western Digital WD93044-A o
pojemności 43 MB z 1991 roku. Do dziś działa bez najmniejszych problemów,
nie ma nawet jednego uszkodzonego sektora. Najciekawszym jego elementem jest
przedni panel czołowy (jak zaślepka od obudowy) z wyprowadzoną diodą
sygnalizującą pracę dysku. Dysk ma identyczną grubość jak obecne napędy typu
CD-ROM, a podczas pracy wydaje odgłosy przypominające pracę młynka do kawy.

Z ciekawości zrobiłem właśnie test wydajności tego dysku przy pomocy
najnowszego HD Tach'a 2.70. Średni odczyt wynosi 0,5 MB/sek a czas dostępu
ok. 39 ms.

--
Pozdrawiam,
Sniper