Re: licencja XP

Autor: Paweł Gałązka (Pawel.Galazka_at_nospam.zeksa.koszalin.pl)
Data: Mon 24 Nov 2003 - 07:21:17 MET

> Mam takie dwa problemy.
> Czy jeżeli na komputerze jest zainstalowany licenconowany windows XP i
> naklejona nalepka "hologram" to jeżeli bede chciał go odsprzedać- Czy
jest
> to mozliwe? i co wtedy zrobić z tą nalepką która jest niezbędna u
drugiego
> usera.
Komputer należy odsprzedać wraz z nalepką, licencją , książką itp..- jeżeli
to wersja OEM . Jeżeli BOX ,
można taką wersję zatrzymać dla siebie. Ważne żeby na fakturze odsprzedaży
znalazł się zapis o odsprzedaży WindowsXP.

To samo tyczy sie kiedy chce zmienić obudowe na inną, Jak mam to
> zrobić aby na na niej znalała sie znów ta nalepka.
> Bo jak ją widze to wydaje mi sie że zdzieranie jej to nie jest dobre
> rozwiązanie.
I tu jest problem - bo wersji OEM nie można przenosić na inny komputer -
zmiana obudowy prawdopodobnie kwalifikuje taki sprzęt jako nowy.
Ale jeżeli bardzo Ci zależy na legalności - to zakup obudowy wraz zasilaczem
powoduje prawo do nabycia legalnej wersji Windows OEM -
dodatkowa kasa do wydania - ale dalej jesteś legalny...

> I drugra sprawa Czy mozna jakoś rozszerzyć licencie windows tzn- Czyjeżeli
> kupie program, i chciałbym w domu go uzywać a dodatkowo mam jeszcze
> laptopa- czy można uzywać jego kopii? a jeżeli nie czy może można dokupić
> jakię "dodatek" na drugi komputer za mniejsze pieniądze ?

Nie ... Powyżej 5 licencji można nabyc MOLP - ale to są te same pieniądze
jak za OEM .....