Re: [dlugie] Nowy komp i pare pytan

Autor: Piter (spamtrap_at_honda.bt.pl)
Data: Sun 23 Nov 2003 - 18:24:22 MET

Użytkownik "remi" <rost_at_wywal_to.o2.pl> napisał w wiadomoœci

> Mianowicie sprzecik mialby byc taki:
>
> ABIT IS7-E
> P4 2.6 HT FSB800
> 512MB PC400 KINGSTON
> LITE-ON 411S DVD+/-RW
> GF FX5600 VIVO
> HDD 80GB

Jesli do video to najlepiej 2x512 MB zeby w dualu poszly

> 2. ATA vs. SATA
> Czy roznica w predkosci jest az tak duza, ze warto dolozyc te ok. 150zl do
> dysku SATA? I czy dysk SATA moze byc 1 czy musza byc 2 szt. (SATA jako
> RAID?).

Jesli wezmiesz pod uwage takie same dyski przyczym jeden sata drugi pata to
roznicy w predkosci nie bedzie

Jesli dysk ma pracowac jako raid no to musza byc przynajmniej 2 dyski
bezwzgledu na interfejs.

> Na razie moj wybor padal na WD 80GB 8Mb cache, w obecnym kompie (Duron
750)
> mam Barracude 7200.7, 60GB dysk jest cichutki i calkiem szybki, ale czy
ten
> WD nie bedzie szybszy???

Jesli chcesz poczuc predkosc i przy okazji cisze to ja bym wzial:

2xSeagate baraccuda 120 GB na serial ata i polaczyl w raid 0.
Oczywiscie potrzebujesz do tego takze osobnego kontrolera badz tez inne
plyty z mostkiem ICH5-R

--
[  GA-8IK1100 & P4 2.6 GHz HT & 2*256 MB DDR 400 GeIL CL2  ]
[   Modecom Impact Silver & Realtek ALC 658 & 4 Speakers   ]