Re: Jaki procesor do obliczeń matematycznych ???

Autor: Tomek Głowacki (t_gl_at_nospam_o2.pl)
Data: Sat 22 Nov 2003 - 17:53:57 MET

Marcin Bielecki wrote:

> SLyszalem takie opinie, moze to nieprawda... po prostu mowiono mi ze do
> bardzo profesjonalnych rzeczy intel jest lepszy.

To jest jedna z większych bajek jakie wymyślają ci co się znają a czytać
nie umieją. Nie słuchaj takich bredni. Jeżeli chcesz sprawdzić jaki
procesor do obliczeń matematycznych, to potestuj te co cię interesują
ScienceMarkiem - benchmark realnie obciążający proca obliczeniami
matematycznymi spotykanymi w zastosowaniach naukowych
(www.sciencemark.org) , warto sprawdzić. Ja porównywałem tym sposobem
Athlona XP 1600+ (1410 Mhz) i P4 2Ghz (Northwood z 512K cache) , obydwa
na DDRach oczywiście, dla AMD platforma nForce2 , dla P4 - i845. W
testach korzystniej wypadał Athlon, np. w teście Primordia dla atomu
srebra różnica była ok. 200 sekund (P4 ok. 850 sekund, Ath ok. 650 sekund).

Pozdrawiam,
Tomek