horror z zasilaczami ;) (troszke dlugie)

Autor: dymek (adym_at_tenbit.pl)
Data: Sat 22 Nov 2003 - 15:39:19 MET

W rolach glownych:
Codegen 300W
Rubikon 300W
Tracer 350W
Tracer 400W

Gosc specjalny:
Chieftec 360W DF.

Do rzeczy. Otoz zamowilem koledze karte Radeonka 9100, herculesa. Karta po
malej przygodzie z pamieciami do BXa wyladowala w nowej platformie Asrock na
KT400 z Duronem 1,4 i z pamiecia kingmaxa 256MB (333). System sie
zainstalowal na Rubikonie, w 2D komp chodzil prawidlowo jakakolwiek proba
przejscia w tryb 3D powodowala freeze systemu (kolorowe ślaczki na ekranie).
Wlozylem codegena, to samo. Karte wlozylem do swojego komputera (chieftec) ,
3DMark01, chwilie pogralem - wszytsko gra. Przelozylem chiefteca do
komputera kolegi - wszystko gra.
OK pomyslalem slabe zasilacze, trzeba wymienic.
Dzis kolega byl w sklepie z komputerem zalozyli tracera 350W - znow crash. W
drugim sklepie zalozyli tracera 400W - przeszedl 3DMarka, w domu po 15
minutach gry w MaxPayne2 - znow crash.
Dla mnie to dziwne, bo wymieniony codegen chodzil na moim konfigu pol roku
(mam 9500pro). Po drugie rozumiem, ze to zlomiaste zasilacze ale cala seria?
..i zaden nie daje rady? nawet ten 400W (linia 3.3V ma chyba 28 lub 30A)?
Stad mam pytanie do posiadaczy i nie tylko wymienionych kart czy
spotakliscie sie z takimi problemami? Chce sie upewnic czy rzeczywiscie
wrazliwosc tej karty na zasilanie nie jest podejzana, czy przypadkiem nie
jest to uszkodzony egzemplarz.
PS. W kompie oprocz wymienionej platformy jest tylko flop, 1xHDD, 1xCD i
modem, wylaczony w menedzerze urzadzen (jeszcze nie instalowany).

--
Pozdrawiam.
-dymek-