Re: Skaner ma wade wzroku...

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Fri 21 Nov 2003 - 19:23:39 MET

> Kupilem pare dni temu skaner Microtek ScanMaker 4800 pod wplywem
> pozytywnych wypowiedzi (dywersantow chyba) dzialaczy grup dyskusyjnych.
> Niby taki fajny ekstra cukierkowy... i tani!!! Ale moj chyba juz stary
jest
> bo "oczy" nie te... Ostrosc pozostawia wiele do zyczenia. Po prostu
mydlo...
> Ze w zolty kolor wpada to juz mnie az tak nie boli, ale ostrosc tego
> skanerka doprowadza mnie do szalu. Slyszalem, ze firmware (bardziej moze
> stery) jest do dupy i to moze byc jedna z przyczyn. A moze trafil mi sie
> [...]

Przede wszystkim opisz dokladnie co skanujesz i przy jakich ustawieniach:
- ile DPI
- jaki stopien dokladnosci
- czy wlaczone dodatkowe funkcje do poprawiania kolorow/jaskrawosci itp
Dodakowo: jaki masz monitor, jaka karte grafiki, jakiej rozdzielczosci
uzywasz i odswiezania.

Posiadam taki skaner i jedyne co moge komus zarzucic to zakladom
fotograficznym, ze odp....laja taka lipe przy robieniu odbitek. W moim
miescie jest chyba tylko 2 w ktorych zdjecia po zeskanowaniu sa ostre ... a
skoro da sie wychwycic takie cos to raczej dobrze swiadczy o skanerze.
Co do koloru zoltego to nie spotkalem sie z takim zjawiskiem ... jest co
prawda troszke "zielonkawy", ale to normalne bo uzywam trybu advanced i
obraz ktory tam uzyskuje to oryginalny obraz bez zadnych korekt
software'owych ...
Jezeli jeszcze nie wlaczyles zaawansowanego interfejsu uzytkowniku to czym
predzej to zrob i najpierw poustawiaj odpowiednio skaner a pozniej narzekaj:
1. nie uzywaj wiekszych rozdzieloczsci niz 1200dpi do powiekszen
2. nie uzywaj wiekszych rozdzielczosci niz 600dpi do skanowania zdjec do
dalszej obrobki i drukowania na drukarce w oryginalnym formacie
3. wlacz najwyzsza dokladnosc skanowania (sa 3 do wyboru ... nie mam na
mysli DPI)
4. jezeli chcesz sie pozbyc efektu przebarwien uzywaj zaawansowanych
programikow typu Adobe Photoshop lub skrzystaj z funkcji balansu bieli w
sofcie do skanera (ustawia sie przy skanowaniu).
5. do uzyskania najlepszego odwzorowania barw przy skanach 600 i 1200dpi
uzywaj 48-bitowej glebi kolorow