Re: Wentyl w zasilaczu i na karcie grafiki

Autor: Solar (solar21_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 20 Nov 2003 - 09:59:06 MET

> Czy ktos z was robil takie tricki z wymiana wentyaltorow w zasilaczu
> ? Czy to sie sprawdzi (tz bedzie dzialac w porzadku, a jednoczesnie
> bedzie ciszej ?)

Tak. Ja wymieniłem na Arctic Cooling Fan Pro TC podłączany do mobo. Problem
był taki, że czujnik temp w tym wentylatorze jest, no orzechowy :). Komp nie
startował z uwagi na zbyt małe obroty wentylatora (na zimno < 1000, na
ciepło < 1200). Wymieniłem czujnik na opornik (chyba 3,7 K) i jest bardzo
OK. Wiatrak ma ok 2000 obrotów i jest cicho :).
Możesz np założyć zamiast opornika potencjometr ok 5 K, przy starcie
podkręcać obroty, a w czasie pracy zmniejszać.

--
Solar
solar21_at_poczta.onet.pl   GG 1834424