Transfer przez RS232

Autor: Jan (jankaz_at_polbox.com)
Data: Wed 19 Nov 2003 - 08:56:24 MET

Szanowni Dyskutanci!

Czy mógłby mi któryś z Was podpowiedzieć lekturę
na temat obsługi portu RS232, najlepiej pod starym
DOSem?

Mam stary laptop, ktory chcę zabrać w teren, żeby
ściągnąć zawartość pamięci przyrządu pomiarowego.
Przyrząd ten nie zestarzał się aż tak, jak laptop.
Jest już do niego nowy software, ale pod Windows,
i to co najmniej 98. A laptop nie wydoli, a w teren
nie wezmę całego peceta stacjonarnego.

Natomiast pod DOSem można ten port obsłużyć,
tyle że instrukcje są raczej skąpe, skierowane
do dawnych użytkowników gołego DOSa. Na przykład:
Komenda DS1 powoduje rozpoczęcie transferu,
inna pozwala ustawić zegar, jeszcze inna kasuje
zawartość pamięci (typu EEPROM).

Musiałbym jednak wiedzieć, jak inicjuje się
połączenie i jak zapisuje się do pliku ściągnięte
dane. Gdzie się tego nauczyć?

Pozdrawiam,
Jan