uszkodzony dysk?

Autor: Yaro (ptica27_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 18 Nov 2003 - 21:41:35 MET

Kupiłem niedawno dysk maxtora. coś z nim jest chyba nie tak. podczas
wykonywania długotrwałych zadań, takich jak kopiowanie dużej ilości
plików coś w nim zaczyna stukać (możliwe że to wspornik na którym
umieszczona jest głowica, czy jakkolwiek to zwał), wszystko się wiesza i
stukanie nie ustaje nawet po zresetowaniu. dopiero jak wyłącze komputer
stukanie ustaje. kiedy próbowałem go przeskanować skandiskiem to w
zgrubnym teście nic nie wykazało. a test szczegółowy dochodzi do fazy 5
(na XP) i idzie tak wolno że nawet nie wiem czy coś się w ogóle dzieje
czy się po prostu zawiesił. Ostatnia faza jest opisana jako sprawdzanie
wolnego miejsca na dysku ale to chyba chodzi o skanowanie powieżchni, bo
co innego by mogło tak wolno chodzić. nie wiem teraz co z nim zrobić.
nie wiem czy są jakieś programy które są w stanie sprawdzić czyjest
walnięty. kupiony był przez internet więc teraz problem, bo jeśli jest
ok tylko coś trzeba ustawić to nie musiałbym go odsyłać. ma ktoś może
jakiś pomysł co by można zrobić żeby się przekonać czy to dysk czy może
coś innego?