Re: UPS

Autor: BQB (adres_at_anty.spamowy.com.invalid)
Data: Tue 18 Nov 2003 - 10:20:16 MET

> A czy ktos moze mi wytlumaczyc na jakiej zasadzie dziala UPS?
> Bo np w tym Aver 700 o ile dobrze wyczytalem i opis na stronie producenta
mi
> sie podobal ( moze go kupie) to sa dwa miejsca na wtyczki...czy jakbym
> chcial podlaczyc 3 urzadzenie pod upsa to musze miec z trzema gniazdami
czy
> moze uzyc np rozgaleziacza?

Mozna uzywac rozgaleziacza, sam uzywam - podlaczony komp, monitor, modem
zew. i drugi komp

> No i jak ups dziala...poza tym ze jak sadze chroni skutecznie przed
> przepieciami itp to przy zaniku napiecia w sieci on sie wlacza...i wtedy
> spoko..koncze prace i tyle...zamykam prawidlowo kompa...a potem jak to
> wyglada .. czy jak wlacza prad to moge sobie kozystac z kompa dalej czy np
> ups musi sie naladowac itp.

Mozesz normalnie pracowac, on sie bedzie w tym czasie doladowywal

> Czy sa jakies zasady wlaczania/wylaczania upsa?

Po zakupie UPSa zaleca sie wlaczenie go samego na kilka godzin, zeby sie
naladowal do pelna, a potem uzywac normalnie.

> I czy upsa wpinam w listwe antyprzepieciowa czy moze bezposrednio do
> gniazdka a do listwy tylko pozostale urzadzenia nie wymagajace upsa...(
> drukarka, skaner...)

Jak ci wygodnie, tylko z tego co mowia producenci UPSow nie mozna podlaczyc
listwy jako rozdzielacz zasilania, trzeba uzyc zwyklego rozdzielacza
(przedluzacza), wazne jest, zebys nie podlaczyl za duzo pod UPSa, np
zasilacz ma 700 VA to cos okolo 400-500W, jak do niego podlaczysz komp,
okolo 200W, monitor 40W, TV jakis wiekszy 75W i jeszcze kilka urzadzen to
mozesz przekroczyc dopuszczalna moc dla tego UPSa, to on sie wylaczy
sygnalizujac przeciazenie. Moj TV 21" dzialal na tym UPSie 1 godzine i 36
minut (sam TV).

Ps. Nie za dluga ta sygnaturka?

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl