Re: aktywacja trybu DMA - ciekawostka

Autor: JZ (jak.z_at_gazeta.pl)
Data: Fri 14 Nov 2003 - 10:21:12 MET

> Z tego co pamiętam niektóre dyski trzeba było odblokować programem
> producenta aby pracowały w trybie DMA.

NIesłyszałem o tym, ale sprawdzę,

W każdym razie jak komputer startuje to po załadowaniu biosa pokazuje się
tabelka z zainstalowanymi urządzeniami IDE i są tam dwie kolumny Pio i DMA w
przypadku CD pokazuje Pio 4 i przy dma nic (znaczy się że rozumię to jako że
nie obsługuje) przy dsyku i w PIO i DMA jest 4, a więc po mojemu to znaczy
że dysk rozpoznawany jest że działa w obu trybach w tym DMA. A może się
mylę?