Re: Co to jest steping procka i jakie ma znaczenie ?

Autor: A'tomek (atmk45_at_x.pl)
Data: Wed 12 Nov 2003 - 21:17:50 MET

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości
> Stepping to - najogólniej mówiąc - wersja rdzenia procesora.
> Przy każdej zmianie projektu procesora -- przesunięciu bloku
> w inne miejsce, dodaniu kilku tranzystorów, usunięciu jakiegoś
> nieistotnego elementu diagnostycznego -- nowa wersja wzorców
> masek służących do wytrawiania warstw krzemu to nowy stepping.
>
> Nowy stepping może być lepszy (osiągać wyższe częstotliwości,
> mniej się grzać) lub gorszy (bardziej się grzać w celu osią-
> gnięcia wyższego taktowania) od poprzedniego.

Czyli jednak jest to jednak pewny upgrade sprzętu, i procesory mimo
sprzedaży w tej samej cenie i nazwie się różnią.
No ja jestem z natury optymistą, i zakładam że intel to nie mssoft i, jeśli
nie popełnili jakiegoś błędu w projekcie, to nowy proc będzie ciut lepszy.
Podobnie jak wprowdzono P1MMX to poza MMX w encyklopedi PC był wymieniony
szereg poprawek np. wprowadzenie wewnętrznych stosów dla call-i itd.

Ak