Re: Jak mieć dźwięk 5.1?

Autor: Heraklit (wet_12_at_f2virt.onet.pl)
Data: Wed 12 Nov 2003 - 13:43:59 MET

> mam płytę Soltek z dzwiękiem 5.1 na pokładzie z chipsetem Realtek'a AC'97.
> Załączam w ustawieniach że jako line in sa tylne głosniki a jako microphone
> subwoofer i centralny. Mam DVD 4.0 PL niestety mimo tego nigdy nie
> usłyszałem nic z reszty głośników poza przednimi. W ogole nie mam glosinkow
> 5.1 a jako tyle podlaczam osobne sterofoniczne a jako woofer stary glosnik
> ze zmacnniaczem mono. Jednak caly czas graja tylko przednie, co robie zle i
> ewentualnie czego mam uzyc zeby bylo ok? z gory dziekuje wszystkim za pomoc

  DVD 4.0 to jest jakiś soft dołączony do zakupionego sprzętu? Zazwyczaj,
  taki program nie obsługuje dżwięku 5.1, a jedynie 2.0+sourround. Ostatnio
  spotkałem się z programowym odtwarzaczem DVD dodawanym do płyty głównej
  firmy MSI, który w nazwie ma MSIDVD5.1. Niestety, pomimo zaznaczenia
  opcji 5.1, nie usłyszałem głosu w środkowym, a dźwięk był tylko w przednich
  głośnikach. Najlepiej zakupić dobry soft do odtwarzania DVD taki jak
  PowerDVD lub WinDVD. Dla próby zainstaluj sobie któryś z tych programów, a
  zobaczysz czy masz dźwięk 5.1.