Re: Stukający dysk

Autor: Artur Żmudzki (azmudzki_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 11 Nov 2003 - 19:25:08 MET

Użytkownik "diz" <spamu_at_chamy.nie.odbieramy> napisał w wiadomości
> I teraz nie wiem w czym problem. Jedyne co mi przychodzi do głowy to
> to, że dysk mógł się w obudowie za bardzo grzać. Ale jak dotykałem
go
> kiedy sobie stukał to wcale taki gorący nie był także nie wiem.

Temperaturę dysku możesz sprawdzić programem SpeedFan,
który korzysta ze S.M.A.R.T. (musi byc włączony w BIOS'ie)

> A co do SeaTools. Hmm, tak, też go chciałem sprawdzić, nagrałem
> bootowalny obraz na CD. Program wystartował, pokazało się logo
> seagate'a ale w pewnym momencie stanął. Dysk jest SATA i tak mi się
> coś wydaje, że w tym jest problem.

Nie sądzę aby rodzaj interfejsu miał na to wpływ ponieważ
to nie interfejs wykonuje te testy tylko sama elektronika
dysku po wydaniu rozkazu.

Co do bootowalnego CD-ROM'a to akurat nigdy nie korzystałem
z SeaTools botując z płyty tylko z dyskietek. Może żeby
dodatkowo nie komplikować na tym etapie sprawy zrób jednak
te dyskietki.

pzdr
Art
(admin do wzięcia - Wrocław, Katowice, Warszawa)