Re: CTX 1785XE i kolory

Autor: mishka (m....a_at_go2.pl)
Data: Tue 11 Nov 2003 - 11:07:05 MET

Yachuu wrote:
> Posiadam ten monitorek i mam nie ustawione kolory. W menu OSD wyswietla
> sie piekny bialy kolorek, a np jak ustaiw pulpit na bialy to ten kolor
> jest mocno przytlumiony i jakby szary. Nie moge ustawic go aby byl taki
> jak ten z ramki OSD.
> Jak ustawic poszczegolne kolory w RGB?
> Jak ustawic kontrast? (to moge na oko)

mam CTXa PR 960 i:
1. OSD jest wyświetlane przez monitor - z pominięciem systemowych
ustawień koloru
2. OSD jest wyświetlane z pominięciem ustawień koloru monitora
3. OSD jest wyświetlane z pominięciem ustawień kontrastu/jasności monitora

dlatego jest różnica

ściągnij sobie Nokia Monitor Test i ustaw kolory i kontrast/jasność
monitora zależnie od potrzeb - te ustawienia nie wpłyną oczywiście na
OSD - ale bez problemu uzyskasz pożądany efekt

IMHO biel OSD jest katastroficznie jasna - jeżeli ustawisz sobie taką
samą biel wyświetlanego obrazu to łatwo się pożegnasz z oczami

Mniej kontrastowe ustawienia monitora (ciemniejsza biel) - są na
pierwszy rzut oka mniej efektowne - wszystko wygląda blado, ale przy
długiej pracy lepiej pozostawć takie właśnie ustawienia, nie męczą one
wzroku.

Poziom bieli powinieneś ustawić w ten sposób, aby była ona podobna do
poziomu bieli dobże oświetlonej białej kartki (w warunkach
oświetleniowych w jakich pracujesz normalnie z papierem) - a więc biel
ma nie powinna zbyt mocno 'swiecić' w oczy.

mishka