Re: M570 i AMD K6-2 500 ???

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Tue 11 Nov 2003 - 02:31:48 MET

Osoba podpisana jako Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px> w artykule
<news:811f7e2505b885ae2051a225b1a5a34e_at_kwinto.2com.pl> pisze:
> Użytkownik "gumik" <gumik12_at_wp.pl> napisał w wiadomości

To znalazłeś sam bios bez dołączonego readme z opisem poprawek?

> Słusznie podejrzewasz. Mam nawet jeszcze gdzieś tą płytę. Bez problemów,
> bardzo stabilnie działała z K6-2 400 oraz z K6-3 450 na mnożniku 2x
> interpretowanym jako 6x. Wystarczało im napięcie VCC=2,2V.

W razie kłopotów ze stabilnością trzeba podnieść napięcie do 2,3 V

> Doszukałem
> się nawet strony o tym mnożniku i generalnie o procesorach AMD:
> http://www.mgrudkin.clara.net/amd.htm.

Dodam tylko, że z nowym jądrem CXT, które zaczęło się przy 400 MHz były
później procesory z zegarem od 200 MHz w górę. O ile procesory 400 MHz i
więcej nie miały problemów, o tyle 200 MHz wymagały koniecznie
aktualizacji Biosu dla właściwego rozpoznania.
I jeszcze jedna uwaga: Niektóre procesory AMD mają defekt objawiający się
np. przy pewnych zaawansowanych algorytmach kompresji (jpeg, mpeg, rar).
Skutki mogą być od mało widocznych do fatalnych (uszkodzone archiwa rara,
resetowanie komputera przy odtwarzaniu filmów).
http://www.gordonfamily.com/AMD

--
Andrzej P. Woźniak  uszer_at_pochta.onet.pl  (zamień z<->h w adresie)
http://www.harbour.pl.eu.org/clipper/clipper_mini_faq.html