Pomozcie zlozyc nowa maszyne.

Autor: Norbert (norbert.kaminski_at_wp.pl)
Data: Mon 10 Nov 2003 - 22:44:10 MET

Witam.
Jako ze mam problemy (plyta glowna) z moim komputerem ktory ma juz 3 lata
zaczyna sklaniac sie by po swietach zakupic cos nowego.
No i nie wiem co i czym sie kierowac.
Wiem napewno ze obudowa bedzie chieftec...to okolo 550zl.
Do tego plyta glowna ktora bedzie dobra do pozniejszej rozbudowy, chce by
obslugiwala dual ddr..., usb2.0, FSB 800, AGPx8, pod intera z HT. Jakis czas
temu wpadla mi w oko plyta z oznaczeniem IC7-G...ale firmy nie pamietam
(abit ? asus?). Nie mam tez jak sprawdzic bo www na notebooku mi nie dziala.
Acha...raczej na chipsecie intela bo z via mam zle wspomnienia.
Procesor...sklaniam sie do PIV 2,8 z HT na 800FSB
Dlaczego intel? Bo tak sie juz przyzwyczailem, moze z
sentymentu...owszem..amd wyszlo by stiowke czy trzy taniej..ale z intelem
nigdy nie mialem klopotu i stad moj wybor.
Poza tym komputer bedzie uzywany do wszystkiego od grafiki przez gry do
obrobki video internet itd.
A slyszalem ze do grafiki i obrobki video stabilniejszy jest intel.
Wybralem 2,8 bo 3,0 jest prawie 2 razy drozszy a roznica z tego co wiem
bardzo niewielka , wrecz niezauwazalna.
Pamieci...jesli w dualu jak wspomnialem to 2x256...400.
Potem moze rozbuduje ale teraz kaski na to brak.
Acha...jaki wiatrak i radiator do procka by bylo chłodno i cicho?
Czy brac boxowy czy moze oddzielnie procek i oddzielnie reszte?
Grafika...bardziej sklaniam sie do GeForce...ostatnio kupilem 4TI4200...i
niby moge ja wlozyc ale tez jak juz kupowac full wypas to moze i grafike
warto? Moze FX5900?
Tylko ze mozeli jest sporo a ceny tez rozne...chodzi mi o super wydajnosc w
grach...
Czemu nie radeon? Bo czytalem ze sprawiaja one czasem sporo klopotow
szczegolnie w grach...ale moze sie myle...wiem ze na grupie jest wiecej
zwolennikow ati...moze ktos mnie przekona do ati...nie wiem.
Karta muzyczna...mam Live 5.1...czy zostawic ja sobie czy moze kupic Audigy2
lub cos innego? Zauwaze w ogole roznice miedzy tymi dwoma? Mam zestaw
glosnikow 5.1 i musi on pasowac do tego co ewentualnie kupie.
Hdd...mam dysk 45GB IBM 7200 i Seageate 29GB 5400. Chce dokupic jeszcze
jeden okolo 80GB na pliki video. Moze cos polecicie?
CDRW i DVD mam wiec tu oszczedze kaske.
Jak widac po dyskach,dvd i rw 4 kanaly juz by byly zajete...wiec chyba
trzeba bedzie dokupic kontroler...jesli tak to jaki..a moze plyta glowna
spelniajaca powyzsze wymagania posiada wbudowany dodatkowy kontroler?
Coz...naprodukowalem sie strasznie, przepraszam za brak skladu i ladu..tak
to jest jak sie pisze z nie swojego komputera...
Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.
Ps. jesli mozecie to wysylajcie nie tylko na grupe ale tez na priva
odpowiedzi bo nie wiem czy bede mogl sie na grupe wbic...tylko modem
niestety mam.
Norbert
norbert.kaminski_at_wp.pl